دانلود گزارش کارآموزی و طرحهای کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی و طرحهای کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی و طرحهای کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی و طرحهای کارآفرینی

دانلود پروژه صنعت تبلیغات

دانلود پروژه صنعت تبلیغات

صنعت تبلیغات

فهرست مطالب
فصل اول…………………………
تبلیغات در ایران و چالشهای آن در سال اخیر
مقدمه…………………………..
امسال تبلیغات بازرگانی سازمان دهی می‌شود
نظر یک عکاس تبلیغاتی در مورد تبلیغات ایران
(کیوان بهپور، عکاس تبلیغاتی در امریکا)
با آشنایی نقاط قوت و ضعف به اهداف تبلغیاتی دست یابید.
چرا خودروسازان خارجی از تبلیغات در ایران پرهیز می‌کنند.
فصل دوم ………………………..
- تبلیغات، رسانه، گرافیک، بازاریابی .
- تأثیر گذارترین رسانة تبلیغاتی کدام است؟
- میزان تأثیر آگهی در مجلات ……….
- آتش بس اعلام نشده برای بیلبورد……
- آگهی در تلویزیون باید حرف تازه‌ای داشته باشد.
- تأثیر گرافیک در تابلوهای تبلیغاتی..
- معجزه تبلیغات حداقل! …………..
- راز بازاریابی یک پاستای برتر ……
- وسوسة الگانس ………………….
مروارید شر ق از نو کشف می‌شود………
بغداد در محاصره بیلبوردها…………
فصل سوم…………………………
تبلیغات با کم اینترنت و موبایل ……
تبلیغ SMS دم گوش مشترکان …………
تبلیغات موبایل آنتن نمی‌دهد………..
چرا تبلیغات اینترنتی……………..
چالشهای تلبیغات اینترنتی………….
ابزارهای تبلیغاتی / ترویجی اینترنت چه حرفی برای گفتن در دنیای
کلاسیک دارند؟ ……………………
تبلیغات در اینترنت با بودجة صفر……
طراحی وب سایت……………………
سرویس تبلیغات متنی چیست؟ …………
فصل چهارم……………………….
تبلیغات، اصطلاحات، واژه ها و اخبار …
منابع و مأخذ…………………….
فصل اول
 تبلیغات در ایران و چالشهای آن در سال اخیر
مقدمه
سالها پیش، زمانی که «سیهرو» سیاستمدار رومی گفت: « اگر بخواهی مرا متقاعد کنی باید اندیشه مرا بشناسی و اگر خواستی اندیشه مرا بشناسی، باید احساسات مرا درک کنی. پس باید یادگیری  که با کلمات من حرف بزنی. ارشمیدس دائم می‌گفت: آیا من می‌توانیم اهرمی داشته باشم که بتوانم با آن دنیا جابجا کنم. او نمی‌دانست که دهکده جهانی چگونه  به دهکده  اطلاعاتی تبدیل خواهد شده و با انتشار اطلاعات از طریق کتاب و رسانه‌های جمعی می توان دنیا را جابه جا کرد. والتر اسکات ، نویسنده معروف انگلیسی ، می‌گوید: جامعه هر روز با دو حرکت به حیات خویش ادامه می‌دهد. اولی حرکتی است که روزنامه‌های صبح به آن وارد می‌کنند و دومی تکانی است که روزنامه‌‌های عصر به آن می‌دهند.
انقلاب کبیر فرانسه این پیام را به ارمغان می‌آورد: مطبوعات نقش سنتی نظارت بر جامعه را به عهده دارد. و جوان ملی و جوهر انسان اندیشمند است و اندیشه را در بستر آزادی می‌پروراند. در نتیجه از ۱۷۸۹ (سال پیروزی انقلاب کبیر فرانسه) تا سال ۱۸۰۰ میلادی یعنی ظرف ۱۱ سال) ۱۳۵۰ روزنامه در فرانسه منتشر شد.[۱] فراموش نکنیم دانش و خرد محصول مطالعه است، نه گوش دادن به رادیو و تلویزیون. مطالعه باعث خود با تکاری و خلاقیت می‌شود.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

دانلود پروژه طراحی و ساخت نیروگاه تولید انرژی گازسوز

دانلود پروژه طراحی و ساخت نیروگاه تولید انرژی گازسوز

طراحی و ساخت نیروگاه تولید انرژی گازسوز
فهرست مطالب
۱-هدف و دیدگاه کلی ۴
۱-۱- مقدمه ۴
۲-۱-منابع و استانداردها ۶
S 75.01 For control valve sizing 8
2-اطلاعات فنی ۹
۱-۲-شرایط محیط : ۹
۲-۲- اطلاعات مربوط به خط لوله انتقال گاز از خط لوله سراسری به داخل نیروگاه ۱۰
۳-توضیحات فنی ۱۱
۱-۳-ورودی سیستم ۱۱
۲-۳-فیلترهای تصفیه کننده گاز ۱۳
۳-۳-واحد اندازه گیری دبی ۱۶
انتخاب کنتور ۱۸
اصول کار کنتور توربینی: ۲۰
۴-۳- ایستگاه تقلیل فشار ۲۲
۵-۳- واحدهای اندازه گیری برای هر واحد از بویلرها ۲۴
۶-۳- سیستم سوخت گازهای مضر و زائد (FLARE) 25
7-3- فلسفه کنترل ۲۶
۸-۳- مسیر یابی و نصب خطوط لوله گاز ۲۷
زنگ زدایی و آماده سازی لوله ۳۰
پوشش گذاری و عایقکاری لوله های گاز ۳۲
رعایت اصول نوارپیچی بر روی لوله ها ۳۶
تست صحت انجام عایقکاری ۳۸
عایقکاری گرم ۴۰
فیلترهای تصفیه گاز ۴۴
۱-مقدمه ۴۴
۲-کد و استاندارد ۴۵
۳-شرایط طراحی و عملکرد ۴۵
Nitrogen                                                          ۶٫۲ ۴۶
Methane                                                         ۹۱٫۲۷ ۴۶
Ethane                                                           ۱٫۲۶ ۴۶
N-Pentane                                                     ۰٫۱۱ ۴۶
۲-۳- فشار ۴۶
۳-۳-دما ۴۷
۴- دیدگاه کلی و عمومی ۴۷
۵-کنترل ۴۹
۶- MATERIAL 50
7- ساخت ۵۱
۸- رنگ کاری ۵۱
۹- تست ۵۱
۱۰-بازرسی ۵۳
انتخاب فیلتر ۵۳
Rotating Member Oil Bath Scabber 56
Filter 59
1-هدف و دیدگاه کلی
۱-۱- مقدمه
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در زمینه نفت و گاز هر روز شاهد هستیم که سیستم های قدیمی که با انواع سوخت فسیلی سنگین مانند مازوت و نفت و گازکار می¬کردند دچار تغییر و دگرگونی می¬شوند.ا مروزه بدلیل مسائل و مشکلات زیست محیطی و آلودگی ناشی از سوخت اینگونه سوخت های فسیلی، پائین بودن راندمان حرارتی، عمر کم تجهیزاتی که در ارتباط با این سوختها هستند و غیر اقتصادی بودن آنها دیده می شود که صاحبان صنایع به فکر جایگزینی این منابع با گروه دیگری از سوخت ها هستند یکی از بهترین جایگزین ها گاز طبیعی است که هم ارزان و در دسترس بوده و علاوه بر آن آلودگی بسیار کمی برای محیط بوجود می آورد.
در ادامه در طی این طراحی هدف تبدیل یک نیروگاه تولید انرژی مازوت سوز به یک نیروگاه تولید انرژی گازسوز می باشد بدیهی است که این نیروگاه در سیکل رانکین کار می کند بنابراین کافی است سیستم تولید انرژی نیروگاه از حالت مازوت سوز به گاز سوز تبدیل شود. این عملیات از خط انتقال سراسری گاز شروع شده و تا مشعل های مربوطه به هر دیگ بخار ادامه دارد.
بدلیل اهمیت طرح و استراتژیک بودن فعالیت یک نیروگاه هیچگاه نباید نیروگاه بر اثر قطع جریان گاز دچار خاموشی شود به همین دلیل طراحی باید به گونه‌ای باشد که هر گونه استرس ناشی از وزن و تنش های حرارتی که ممکن است در هنگام نصب تجهیزات و در زمان عملکرد سیستم بروز کند را تحمل نموده و علاوه بر آن هر گونه دبی ناگهانی و فشار تناوبی را که حداکثر آنها کمتر از شرایط تست است را تحمل کند.
با توجه به مطالب فوق باید برای تعمیرات و نگهداری سیستم مربوطه اقدام لازم را بعمل آورد. این مطلب بیانگر آن است که در دسترس بودن تجهیزات و سایر اجزا که نیاز به تعمیر و نگهدرای و تعویض دارند از اهمیت خاصی برخوردار است این دسترسی شامل دسترسی اپراتور به تجهیزات، دسترسی ماشین آلات حمل و نقل برای تجهیزات سنگین می باشد که باید جاده های مورد نظر به طور کامل در نظر گرفته شود.
برای عملکرد بهینه سیستم و کنترل مناسب نیازمند یک سری تجهیزات ابزار دقیق هستیم که در ادامه به طور مفصل در بخش های جداگانه به هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

دانلود پروژه لاستیک

دانلود پروژه لاستیک

لاستیک

فهرست مطالب
۱- مقدمه
۲- پیدایش و توسعه لاستیکهای سنتزی
۳- پیدایش و توسعه لاستیکهای سنتزی
۴- آمبزه کاری لاستیکهای
۵- روشها و مراحل ساخت لاستیک
۶-تکنولوژی لاستیک
۷-بازیافت تهیه لاستیک در کشور
۸- مصارف جدید برای تابرهای فرسوده
۹-خطرات و تبعات زیست محیطی منفعت لاستیک
۱۰- SPC و کاربرد کنترل فرآیند آماری
۱۱- آزمون های معمولی در صنعت لاستیک
۱۲- فرآیند ناتو و ارتباط آن با لاستیک
۱۳- تأثیر فناوری نانو در بازار لاستیک
 مقدمه :
از آغاز حیات بشر تا پایان سدة نوزدهم، انسان فقط موادی را مورد استفاده قرار می داد که طبیعت، جهت تحقق منظورهای بسیار متفاوت، در اختیار او گذارده بود. این مواد انسان را قادر می ساخت تا در وهلة نخست نیازهای ضروری از قبیل دفاع، غذا، پوشاک و سپس وسایل آسایش خود را فراهم سازد.
بدین منظور، ابتدا سنگ آتشزنه.‌چوب شاخ، و عاج را، که به ترتیب از منابع معدنی،‌نباتی، حیوانی فراهم می شدند. به کار گرفت. استفاده از فلزات اولیه و در رأس آنها طلا، مس، آهن، و سپس فلزات مختلف دیگر، که انسان می توانست به طور پیاپی از منابع زیرزمینی معدنی به دست آورد، در مراحل بعد قرار گرفت.
حدود سالهای ۱۸۷۰، مادة جدیدی به نام سلولویید در بازار تجارت ظاهر شد. این ماده می توانست نرم شود،  حالت بخ خود گیرد، وپیچیده ترین شکلها را براحتی به دست آورد. سلولویید محصول آزمایشگاههای شیمیدانها بود و از سنتز دو مادة طبیعی سلولوز و کافور به دست آمد.
طی سی سال، سلولویید تنها نمایندة محصولات سنتزی بود که به عنوان مادة اولیه برای ساخت وسایل به کار گرفته می شد. البته وقتی به عقب بر می گردیم، این امر تا اندازه ای عجیب به نظر می رسد. حدود سالهای ۱۹۰۰، تولید صنعتی گالالیت از کازیین و فرمالدهید پدیدار شد. بهای تما شدة این ماده تا حدود سالهای ۱۹۲۲ بالا بود و بدین ترتیب کاربرد آن را محدود می ساخت.
در سال ۱۹۰۷، باکلند  از فنون و فرمالدهید رزین تراکمی به نام باکلیت، (مأخوذ از نام سازندة آن) با خواص مشابه خواص صمغ لاکی، تهیه کرد و با ابهام پیش بینی کرد که سلولویید و گالالیت تنها موادی نیستند که شیمیدان میتواند در آزمایشگاه خود آنها را بسازد و سپس با استفاده از چنین مواد اولیه ای، درمقیاس صنعتی، به مجموعة مواد مناسب برای ساخت محصولا کاملا منتفاوت برسد.
آینده چنین امیدی را تأیید کرد سالهای مدیدی که از پیدایش باکلیت تاکنون گذشته است شاهد به وجود آمدن شمار بسیاری از محصولات جدیدی بوده ایم که از آزمایشگاه بیرون آمده است و کم کم.  و گاهی به طور چشمگیر، با مواد طبیعی قدیمی به رقابت برخاسته است و موجب به وجود آمدن عملیات کاملا جدیدی شده است.
در حال حاضر این مواد سنتزی بنا به خواص فیزیکی و مکانیکی و طبعاً بنا به ماهیت کاربرد شان، که ناشی از خواص آنها می باشد، به سه دسته تقسیم می شوند:
۱- مواد پلاستیکی، که معمولا با عبارت سادة پلاستیکها مشخص می شوند. یکی از خواص اساسی پلاستیکها سخت و صلب بودن آنها در دمای اتقا است این ماده وقتی به اندازة کافی گرم شود صلابت خود را از دست می دهد و بدین ترتیب برای قالبگیری آماده می شود. همة ما با توسعة شگرفی که تاکنون در زمینة صنعت پلاستیک انجام گرفته است و نیز با عملیات شگفت آن آشنایی داریم. ما در این کتاب چنین مواد پلاستیکی را بررسی نخواهم کرد و خوانندگان علاقه مند به این مواد را به مطالعة کتابی که به این موضوع اختصاص دارد دعوت می کنیم.
۲- لاستیکهای سنتزی( به نام کشپارها نیز معروفند ) این مواد کشسان می باشند یعنی، دارای این خصایت هستند که پس از رفع فشار یا انقباضی که بر آنها اعمال شده است مجدداً شکل اولیة خود را به دست آورند.
۳- الیاف سنتزی موادی هستند که می توان به آسانی آنها را به صورت نخ قابل ریسیدن در آورد.
در این کتاب تنها دو دستة آخر مواد سنتزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
برای اینکه خوانندگان بهتر بتوانند مشکلاتی را که هنگام اجرا و به کار بستن این مواد مطرح می شود و نیز راه حلهایی را که برای آنها آورده ایم متوجه شوند به نظر می رسد در ابتدا لازم باشد به صورت فشرده برخی تعریفهای اساسی مربوط به تهیة چنین مواد سنتزی را در اختیار ایشان قرار دهیم.
دو نوع تغییر و تبدیل ضروری که در شکل مولکول یک مادة سنتزی دخالت دارند عبارتد از: بسپارش افزایشی و بسپارش مرحله ای،‌بسپارش را هنگامی افزایشی ( یا زنجیری) می نامیم که ازیک مولکول پایه به نام تکپار، ماده ای با جرم مولکولی بیشتر به نام بسپار به دست آید و نتیجة آن رشد مناسب مولکول تکپار بدون حذف مادة سوم باشد. طرح نمایشی یک واکنش بسپارش افزایشی به صورت زیر است:
 به عنوان  مثال،‌عبور از استیلن به بنزن:
 یک نوع بسپارش افزایشی را تشکیل می دهد.
متذکر  می شویم که در برخی موارد پدیدة مشابهی می تواند اتفاق افتد. بدین ترتیب که وقتی دو مولکول به طور همزمان بسیپار شوند، درشت مولکولی که مخلوطی از دو نوع تکپار است به دست می آید:
 ( با فرض اینکه در حالت ساده، مولکولهای M و M به تعداد مساوی در ساخت درشت مولکول شرکت کرده باشند)؛ چنین واکنشی را همبسپارش می نامند.
بسپارش را هنگامی مرحله ای (یا تراکمی ) می نامیم که مادة به دست آمده نتیجة واکنش میان مولکولهای پایه باشد، ولی این بار با حذف یک ماده سوم. معمولا مولکول  این ماده بسیار ساده می باشد و اغلب آب است. ولی این ماده می تواند یک اسید، یک نمک، یک الکتل، یک آمین، یا… نیز باشد. عناصر سازندة بسپار از هر دو مولکول، که حالا به کیدیگر متصل شده اند، تشکیل شده است. برای مثال، وقتی طبیعت مولکولهای سلولوز را از مولکولهای گلوکوز به وجود می آورد، برای هر دو مولکول گلوکوزی که به یکدیگر متصل می شوند یک مولکول آب حذف می شود. به چنین واکنشی، بسپارش مرحله ای می گوییم.
شایان ذکر است که چندین نوع مولکول نیز می توانند در یک چنین واکنشی با یکدیر متحد شوند و مادة سومی را حدف کنند. در این حالت به چنین واکنشی همبسپارش مرحله ای می گوییم.
باید متذکر شویم که از نقطه نظر شیمی- فیزیکی، تفاوت اساسی میان بسپارش منرحله ای وجود دارد. بسپارش یک واکنش شیمیای واقعی است که بتدریج و گاهی بسیار کند صورت می گیرد، به طوری که اغلب امکان جداسازی مواد حد واسط تشکیل شده، یتعنی دوپار، سه پار، چهار پار، و…، وجود دارد. برعکس، واکنشهای بسپارش افزایشی بیشتر تغییر و تبدیلهای فیزیکی هستند و حساسیت زایدی در برابر کاتالیزورها از خود نشان می دهند. این واکنشها در شرایط معمولی بسرعت کامل می شوند و نمی توان به دلخواه در مراحل حد واسط، آنها را متوقف کرد.
بالاخره، از نظر مواد تشکیل دهندة شیمیایی باید اشاره کنیم که محصول به دست آمده از یک بسپارش افزایشی دارای همان ترکیبهایی است کمه تکپار اولیه دار است. در صورتی که چنین حالتی برای محصول حاصل از بسپارش مرحله ای وجود ندارد، چرا که در اینجا با حذف مولکولهای سومی مواجه هستیم.
چیزی که پیشاپیش می توان حدس زد این است  که مواد سنتز شده اجسامی با مولکولهای بزرگ می باشند. در واقع، این مواد ترکیبهایی با مولکولهای درشتند و به همین دلیل به نام درشت مولکولها نامیده می شوند. وزنهای مولکولی چنین موادی حدود ۱۰۰۰ برابر وزن مولکولی مواد معمولی در شیمی آلی است معمولا این مقدارها از ۵۰۰۰۰ فراتر می رود و می تواند به  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار برسد.

دانلود پروژه خط مونتاژ تولید نیسان

دانلود پروژه خط مونتاژ تولید نیسان

خط مونتاژ تولید نیسان
فهرست مطالب
مقدمه: ۵
ایستگاه: شستشو و بادگیری ۷
ایستگاه: فرعی پیش مونتاژ ۱۵
ایستگاه: فرعی سرسیلندر ۱۵
مرحله: فیلرگیری، مونتاژ پیچ دو سر رزوه ۲۱
نکات کنترلی: ۲۲
ایستگاه: میل لنگ و یاتاقان‌گذاری ۲۲
مرحله: یاتاقان‌گذاری کپه‌های ثابت و بلوک سیلندر ۲۲
مرحله مونتاژ: نگهدارنده صافی روغن (ضربه گیر) ۲۴
مرحله مونتاژ: میل لنگ و کاسه نمد بر روی بلوک سیلندر ۲۵
ایستگاه: حکاکی ۲۸
مرحله مونتاژ: حکاکی ۳۰
مرحله مونتاژ: ثبت اطلاعات ۳۰
ایستگاه: پیستون ۳۱
مرحله مونتاژ: مجموعه پیستون روی بلوک ۳۱
ایستگاه: کپه شاتون ۳۲
مرحله مونتاژ: کپه شاتون ۳۲
ایستگاه: پایه دینام ۳۴
مرحله مونتاژ: پین قرار  سینی عقب و کورکن روغن عقب سیلندر ۳۴
مرحله مونتاژ: لوله مکنده فیلتر روغن ۳۴
مرحله مونتاژ: پایه دینام ۳۵
مرحله مونتاژ: دسته موتور راست ۳۵
ایستگاه: سر سیلندر ۳۶
مرحله مونتاژ : سر سیلندر و پین موقعیت بر روی بلوک سیلندر ۳۶
مرحله مونتاژ: لوله بخار روغن -لوله راهنمای گیج روغن ۳۸
ایستگاه: زنجیر سفت کن ۳۹
مرحله مونتاژ : انتقال بلوک به ایستگاه زنجیر سفت کن ۳۹
مرحله مونتاژ : قاب زنجیر راست و چپ – مجموعه زنجیر سفت کن ۴۰
مرحله مونتاژ : واشر روغن برگرداندن، بوش خارج از مرکز پمپ بنزین ۴۳
مرحله مونتاژ: واشر سینی جلو ۴۴
ایستگاه : سینی جلو ۴۴
مرحله مونتاژ : درپوش جلو – پایه تنظیم دینام – لوله وکیوم ۴۴
ایستگاه: کارتل روغن – صافی روغن ۴۸
مرحله مونتاژ: پولی واتر پمپ – پولی میل لنگ ۴۸
مرحله مونتاژ : صافی روغن ۴۸
مرحله مونتاژ: بستن پیچ پولی واتر پمپ ۴۹
مرحله مونتاژ : کارتل ۴۹
مرحله مونتاژ: گوشواره ای جلو ۵۰
ایستگاه : پمپ بنزین ۵۱
مرحله مونتاژ : واشرگذاری ۵۱
مرحله مونتاژ : مجموعه پمپ بنزین ۵۲
مرحله مونتاژ : مونتاژ فیلتر روغن ۵۲
مرحله مونتاژ : اتصال شیلنگ آب به سه راهی آب و لوله ورودی آب ۵۳
ایستگاه: سینی عقب – فلایویل ۵۴
مرحله مونتاژ : سینی عقب – فلایویل ۵۴
ایستگاه : مانیفولد هوا ۵۵
ایستگاه: مانیفولد دود ۵۶
مرحله مونتاژ : درپوش مانیفولد دود ۵۷
مرحله مونتاژ : شیلنگ بنزین ۵۹
ایستگاه: دلکو ۶۰
مرحله مونتاژ : ترک گیری پیچهای سرسیلندر ۶۰
مرحله مونتاژ : دلکو ۶۰
مرحله مونتاژ: ایمنی سینی عقب – فلایویل – دلکو ۶۱
مرحله مونتاژ: شیلنگ پمپ بنزین ۶۱
مرحله مونتاژ : اتصال شیلنگ آب به سه راهی آب و لوله ورودی آب ۶۲
مرحله مونتاژ : مونتاژ دینام و محکم کردن پیچهای براکت دینام ۶۲
مرحله مونتاژ : مونتاژ اویل پمپ ۶۳
مرحله مونتاژ: مونتاژ دینام و محکم کردن پیچهای براکت دینام ۶۴
مرحله مونتاژ :‌پیچ مجموعه لوله بخار روغن ۶۵
ایستگاه : دیسک و صفحه کلاچ ۶۵
مرحله مونتاژ : مجموعه صفحه و پوسته کلاچ و اندازه گیری ترک پیچها ۶۵
مرحله مونتاژ : گوشواره ای جلو ۶۶
ایستگاه: درب سوپاپ ۶۷
مرحله مونتاژ: در پوش سوپاپ ۶۷
مرحله مونتاژ: وایر چینی ۶۸
ایستگاه: تغذیه روغن ۶۸
مرحله مونتاژ: شارژ روغن ۶۹
ایستگاه: فرعی سینی جلو ۷۰
مرحله مونتاژ: کاسه نمد و قطعه تنظیم تایم و پایه دلکو بر روی در پوش جلو ۷۱
مرحله مونتاژ: پین موقعیت واتر پمپ و واتر پمپ بر روی در پوش جلو ۷۲
مرحله مونتاژ: لوله ورودی آب به سینی جلو ۷۳
ایستگاه: فرعی مانیفولد هوا ۷۳
مرحله مونتاژ: (مجموعه مانیفرلد) ۷۳
ایستگاه : تست و تعمیرات ۷۹
مرحله مونتاژ : تست نهایی ۷۹
مرحله مونتاژ: تعمیرات ۸۳
 مقدمه:
شرکت نامکو مونتاژ کننده انواع موتور مورد نیاز شرکت مگاموتور می‌باشد که اقدام به استقرار استاندارد ۱۶۹۴۹ ISO/TS  جهت محصولات خود نموده است لذا مدیریت محترم عامل شرکت نامکو استقرار و پیاده سازی این استاندارد را از برنامه‌های استراتژیکی شرکت معرفی نموده‌اند.
استقرار این استاندارد بعهده نماینده مدیریت می‌باشد.
۲- معرفی استاندارد ۱۶۹۴۹ ISO/TS:
این استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و خاص صنایع خودروسازی است.
الزامات این استاندارد  مکمل الزامات و یا خواسته‌های مشخص شده برای محصول است هدف از این استاندارد تکوین یک سیستم مدیریت کیفیت به منظور ایجاد بهبود مداوم تاکید بر جلوگیری از شکست، کاهش انحرافات و تلفات در زنجیره تامین است. این استاندارد دیدگاه فرآیند گرایی دارد، بدین معنا که برای کارکرد اثر بخش یک سازمان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند فعالیتی که با استفاده از منابع و با مدیریت آن ورودی‌ها را به خروجی‌ها تبدیل می‌کند به عنوان فرآیند در نظر گرفته می‌شود. بکارگیری سیستمی از فرآیندها در درون یک سازمان همراه با مشخص کردن و تعامل این فرآیندها و مدیریت نمودن آنها رویکرد فرآیندگرا نامیده می‌شود.
استاندارد ۲۰۰۲: ۱۶۹۴۹  ISO/TS  شامل هشت بند اصلی می‌باشد که عبارتند از:
۱- هدف و دامنه کاربرد.
۲- مراجع قانونی.
۳- اصطلاحات و تعاریف.
۴- سیستم مدیریت و کیفیت.
۵- مسئولیت مدیریت.
۶- مدیریت منابع.
۷- پدیدآوری محصول.
۸- اندازه‌گیری و تحلیل و بهبود.
۳- خلاصه‌ای  از گزارش:
گزارش فوق برای خط مونتاژ موتور نیسان نوشته شده است که متشکل از چندین ایستگاه اصلی و فرعی می‌باشد.

دانلود گزارش کارآموزی سیستمهای برقی و الکترونیکی در ایران خودرو

دانلود گزارش کارآموزی سیستمهای برقی و الکترونیکی در ایران خودرو

سیستمهای برقی و الکترونیکی در ایران خودرو

فهرست مطالب
عنوان صفحه
موقعیت و تاریخچه ۱
تاریخچه زمانی ۳
اندازه گیری و حسگرها ۷
اندازه گیری چیست؟ ۷
ترمیستور ۷
ترموکوپل ۷
حسگر القایی ۸
کرنش سنج ۹
حسگر جریان هوا با سیم داغ ۹
حسگر جریان هوا با فیلم نازک ۱۰
حسگر اکسیژن ۱۰
حسگرهای هوای فیلم ضخیم ۱۱
حسگر متانول ۱۱
خلاصه مطالب ۱۱
سیم کشی برق پایانه ها و قطع و وصل ۱۲
کابلها ۱۲
رمزهای رنگی و مشخص کردن پایانه ها ۱۴
طراحی دسته سیم ۱۷
مدارهای چاپی ۱۹
فیوزها و مدارشکنها ۱۹
کلیدها ۲۱
سیستم های اداره موتور ۲۲
سیستم های مرکب اداره جرقه زنی ۲۲
سیستم جرقه زنی ۲۳
طرز کار سیستم جرقه زنی ۲۴
کنترل زاویه آوانس جرقه ۲۵
اساس کنترل سیستم جرقه زنی ۲۵
کنترل زاویه مکث ۲۶
مدول جرقه زنی ۲۷
کوئل ۲۷
کارکرد عیب یابی خودکار واحد کنترل الکترونیکی ۲۷
سیار خودروهای کنترل موتور ۲۸
منیفولد هوای متغیر ۲۸
تنظیم زمانی متغیر برای سوپاپها ۲۹
کنترل الکترونیکی سیستم گرمایش ۲۹
نظریه و سیستم های تهویه مطبوع ۳۰
مقدمه ۳۰
اصول تبرید ۳۱
سیستم خودکار تنظیم دما ۳۲
گرمایش شیشه های جلو عقب ۳۳
مروری بر سیستم گرمکن صندلی ۳۴
عنصرهای گرمکن و سیستم کنترل گرمکن صندلی ۳۴
خلاصه ۳۵
سیستمهای برقی شاسی خودرو ۳۵
دلایل استفاده از ترمز قفل نشو ۳۵
نیازهایی که سیستم ترمز قفل نشو باید برآورده کند ۳۵
سیستم ایمنی در صورت عمل نکردن ترمز قفل نشو ۳۶
قابلیت مانور باید حفظ شود ۳۶
پاسخ فوری ۳۶
تأثیر عملیاتی ۳۶
چرخهای تحت کنترل ۳۷
چرخهای تحت کنترل ۳۷
گستره سرعت ۳۷
سایر وضعیتهای عملیاتی ۳۷
توصیف کلی سیستم ۳۷
فشار پدال ۳۸
فشار ترمز ۳۸
متغیر تحت کنترل ۳۸
وضعیت جاده / خودرو ۳۸
سرعت مرجع خودرو ۳۸
شتاب یا شتاب منفی چرخ ۳۸
لغزش ترمز ۳۸
شتاب منفی خودرو ۳۹
راهبرد کنترل سیستم ترمز قفل نشو ۳۹
آغاز کنترل فشار ترمز ۳۹
تنظیم برای سطح جاده یکنواخت ۳۹
چرخش خودرو حول محور عمودی ۳۹
ارتعاش اکسل ۴۰
خلاصه راهبرد کنترل ۴۰
اجرای سیستم ترمز قفل نشو ۴۱
حسگرهای سرعت چرخ ۴۱
واحد کنترل الکترونیکی ۴۱
تعدیلگر هیدرولیکی ۴۲
سیستم کنترل کشش ۴۲
کیسه هوا و کمربند سفت کن ۴۳
طرز کار سیستم ۴۳
اجزاء مدار کیسه هوا ۴۴
خلاصه مطالب و پیشرفتهای نوین ۴۶
نیازهای کارکردی سیستم قفل مرکزی ۴۶
کارانداز قفل در ۴۶
مدار قفل کن در و کنترل از راه دور ۴۷
سیستمهای امنیتی ۴۷
مقدمه ۴۷
واحدهای کنترل الکترونیکی با رمز امنیتی ۴۹
مدار دزدگیر R.D 48
خلاصه مطالب ۵۰
سیستم وقفی کنترل نویز ۵۰
مقدمه ۵۰
توصیف سیستم ۵۰
پیشرفتهای نوین ۵۱
رادار آشکارساز مانع ۵۲
توصیف سیستم ۵۲
خلاصه مطالب و پیشرفتهای نوین ۵۴
سایر سیستمهای تأمین کننده آسایش و ایمنی ۵۴
هشدار دهنده فشار باد لاستیک ۵۴
موقعیت و تاریخچه:
کارخانة ایران خودرو در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج واقع شده است. در واقع جاده مخصوص کرج از میان کارخانه عبور می کند که آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۲۳۱۵۱۷۰ متر مربع قادر به تولید انواع خودروها از قبیل اتوبوس، مینی بوس، سواری و وانت و کامیونت می باشد.
این کارخانه در سال ۱۳۴۱ به نام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال بنیان نهاده شد و در مهرماه ۱۳۴۲ عملا فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد. اولین تولیدات کارخانه اتوبوس مدل ۳۰۲ و مینی بوس ۰۳۰۹ بنز آلمان غربی بود. در شهریور ماه ۱۳۴۵ نیز مجوز ساخت خودروسواری چهارسیلندر را دریافت کرد.
در اوایل سال ۱۳۴۹ سالن تولید پیکان با امتیاز از شرکت تالبوت یا گروه دوتس انگلستان در کارخانه شمالی شروع به کار کرد در بدو امر تولید پیکان ۶۰۰۰ دستگاه در سال بود ولی در سال ۱۳۵۴ با توسعه سالن پرس و شاب و سالنهای رنگ و صافکاری در کارخانه جنوبی ظرفیت تولید تا ۱۵۰۰۰۰ دستگاه در سال بالا رفت.
در حال حاضر محصولات ایران خودرو عبارتند از:
۱- انواع اتوبوس
۲- مینی بوس شامل مینی بوس های ۳۰۹ در دو نوع سقف بلند و سقف کوتاه، آمبولانس، کامیونت یک و دو کابین.
۳- سواری پیکان ۱۶۰۰ و پژو ۴۰۵ در دو مل GL و GLX پژو پرشیا – پژو RD سمند و پژو ۲۰۶
۴- وانت پیکان که اخیراً تولید آن در محل کارخانة مینی بوس سازی از سر گرفته شده.
همانطور که گفته شد کارخانه ایران خودرو از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است که در مجموع ۱۰ کارخانه در آن به فعالیت مشغول هستند. این کارخانجات عبارتند از:
۱- کارخانة اتوبوس سازی (۳۰۲)
۲- کارخانه مینی بوس سازی (۳۰۹)
۳- کارخانه سواری سازی
۴- کارخانه صندلی سازی
۵- کارخانه پرس و خم
۶- ریخته گری
۷- ماشین شاب
۸- سالن شاتل
۹- سالن RD
10- سالن ۲۰۶
تاریخچه زمانی
تردیدی نیست که سیستم برقی اتومبیلهای جدید ویژگیهای فنی بسیار رعب انگیز، اما در عین حال بسیار جذابی دارد. سیستمها و مدارهای پیچیده ای که امروزه بکار می روند به شیوه ای جالب تکامل یافته اند.
چنان که در مورد بسیاری از تحولات تاریخی صادق است، نمی توان یقین حاصل کرد که فلان قطعة خاص را چه کسی و در چه زمانی «اختراع» کرده است، زیرا این تحولات هم به صورت موازی و هم به صورت متوالی رخ می دادند!
تأمل در باب تعیین پدر سیستم برقی اتومبیل جالب است. بدیهی است که میشل فارادی سزاوار تحسین است، اما تین لنور هم هست، رابرت بوش هم هست، نیکلاس اوتو هم هست… و این رشته سر دراز دارد!
شاید درست آن باشد که عقبتر برویم تا به تالس ملطی، فیلسوف یونانی، برسیم که کهربا را به خز مالید و الکتریسیتة ساکن را کشف کرد و برای نخستین بار واژه «الکترون» را مطرح ساخت. کهربا را به زبان یونانی «الکترون» می نامند.
در حدود ۶۰۰ قبل از میلاد تالس ملطی، با مالیدن کهربا روی خز، الکتریسیتة ساکن را کشف کرد.
در حدود ۱۵۵۰ ویلیام گیلبرت نشان داد که بسیاری از مواد «الکتریسته» دارند. او دریافت که دو نوع «الکتریسته» ناهمنام یکدیگر را جذب و دو نوع الکتریسیته همنام یکدیگر را دفع می کنند.
۱۶۷۲ اوتو فون گوریک اولین دستگاه برقی، یک گلولة چرخان از گوگرد را اختراع کرد.
۱۷۴۲ آندریاس گوردون نخستین مولد الکتریسیتة ساکن را ساخت.
۱۷۴۷ بنجامین فرانکلین بادبادکی را در هوای رعد و برقی به پرواز درآورد!
۱۷۷۰ دلیجان بخار کونیو تماما از چوب، ساخته شد.
۱۷۸۰ لوییجی گالوانی یک رشته فعالیت را آغاز کرد که به اختراع باتری منتهی شد.
۱۸۰۰ نخستین باتری را آلکساندر ولتا اختراع کرد.
۱۸۲۵ ویلیام استورژن الکترومغناطیس را کشف کرد.
۱۸۳۰ سر همفری دیوی کشف کرد که با مدار شکنی جرقه ایجاد میشود.
۱۸۳۱ فارادی مبانی القای الکتریسته را کشف کرد.
۱۸۵۱ رام کورف برای اولین بار پیچک القایی ساخت.
۱۸۵۹ گاستون پلاشه، فیزیکدان فرانسوی انباره را ابداع کرد.
۱۸۶۰ لنور نخستین شمع را ساخت.
۱۸۶۰ لنور احتراق « در داخل سیلندر» را ابداع کرد.
۱۸۶۱ لنور نوعی کوئل مرتعش ساخت.
۱۸۶۱ رابرت بوش در قریة البک در نزدیکی شهر اولم در آلمان متولد شد.
۱۸۷۰ اوتو طرح موتور چهارزمانه را به ثبت رساند.
۱۸۷۵ سیستم جرقة گسسته در موتور زیگفرید به کار گرفته شد.
۱۸۷۹ لئوفونک سیستم جرقه زنی لولة داغ را ابداع کرد.
۱۸۸۵ گوتلیب دایملر و مارل بنز موتور اتومبیل را ابداع کردند.
۱۸۸۷ هرتز امواج رادیویی را کشف کرد.
۱۸۸۷ ماگنتوی ولتاژ پایین بوش در موتورهای زمینی با سوخت گازی به کار رفت.
۱۸۸۸ پروفسور آیرتون نخستین اتومبیل برقی آزمایشی را ساخت.
۱۸۹۹ نخستین کیلومتر شمار (مکانیکی) به بازار آمد.
۱۸۹۹ دستیابی به رکورد جهانی ۶۶ مایل (۱۰۵ کیلومتر) در ساعت با استفاده از یک خودرو برقی.
۱۹۰۱ لنکستر ماگنتوی چرخ لنگری را ساخت.
۱۹۰۲ بوش ماگنتوی ولتاژ بالا با آهنربای دائمی را عرضه کرد که تقریباً مقبولیت عام یافت.
۱۹۰۵ میلر ریز بوق برقی را اختراع کرد.
۱۹۰۵ دکتر هانس لیتنر و ر.هـ لوکاس دینام سه زغالی را اختراع کردند.
۱۹۰۸ س.آ.واندروال سیستم روشنایی برقی را معرفی کرد.
۱۹۱۰ شرکت «دلکو» نخستین نمونه صنعتی استارت برقی را عرضه کرد.
۱۹۱۲ بندیکس روش درگیری استارت با چرخ لنگر (فلایویل) را ابداع کرد.
۱۹۱۲ کادیلاک سیستم روشنایی و راه اندازی (استارت) برقی را به کار برد. این سیستم برقی ساخت «دلکو» را چارلز ف. کترینگ ابداع کرده بود.